Mann i svart skjorte står foran et banner med bakeri- og konditorlogo i et innendørs lokale.
Da Robin Rasmussen fra Frekhaug.

Robin (17) sammenligner plassen på campus med lottogevinst

Da Robin Rasmussen fra Frekhaug fikk beskjeden om at han var tatt ut til Baker & Konditor Campus 2026, føltes det som å vinne i lotto. Nå gleder han seg til en uke fylt med nye opplevelser, nye bekjentskaper og mye faglig påfyll.

Navn: Robin Rasmussen
Alder: 17 år
Skole: Sandsli videregående skole

———————————————-

Hvorfor valgte du baker- og konditorfaget?

– Jeg synes det er veldig gøy å bake og lære nye ting.

Hva liker du aller best å lage?

– Jeg synes det er gøyest å bake søt gjærbakst.

Hva er ditt signaturprodukt?

– Har ikke noe spesielt signaturprodukt ennå.

Hvordan føltes det da du fikk vite at du var valgt ut til Baker & Konditor Campus?

– Det var som å vinne i lotto.

Hva gledet du deg mest til før du kom hit?

– Jeg gledet meg til det meste.

Hva håper du å lære denne uka?

– Å bli kjent med nye mennesker og lære nye ting.

Hva er målet ditt for oppholdet?

– Å lære nye ting.

Er det noe du er ekstra spent på?

– Jeg er ekstra spent på å møte Andre på Åpent Bakeri.

Hvilket bedriftsbesøk ser du mest fram til?

– Åpent Bakeri.

Hva tror du blir høydepunktet denne uka?

– Å møte Andre på Åpent Bakeri.

Hva håper du å ta med deg hjem etter campus?

– Nye erfaringer og minner.

Hvordan vil vennene dine beskrive deg med tre ord?

– Engasjert, energisk og litt treg.

Hva er den største styrken din på kjøkkenet?

– God innsats.

Hva er noe du ønsker å bli bedre på?

– Nøyaktighet.

Hvor ser du deg selv om fem år?

– Med svennebrev som baker.

Hvis du kunne jobbe på et bakeri eller konditori hvor som helst i verden, hvor ville du valgt?

– Et sted i England.

Powered by Labrador CMS